Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Mersin Milletvekili Talat Dinçer TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda 2024 yılı mali bütçe görüşmelerinde kentin lojistik, ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda sürdürülen ancak yarım kalan projelerini meclis kürsüsüne taşıdı. Mersin Milletvekili Dinçer, Ana konteyner limanın nereye yapılacağı, Tece-Çeşmeli- Taşucu yolu ile Akdeniz Sahil yolu projesinin ne zaman tamamlanacağı, Kruvaziyer turizm rotasından Mersin’in neden çıkarıldığı, kentin turizm yatırımlarından neden mahrum bırakıldığı ve ticari araç sürücülerine ÖTV indirimli mazot imkanı sağlanmasıyla ilgili sorularını yanıtlanmak üzere meclis kürsüsünden ilgili bakanlıklara iletti.
Cumhuriyet Halk Partisi Mersin Milletvekili Talat Dinçer, yapımı yıllar önce planlanan ve ülkemizin artan dış ticaretini karşılamak ve bölgesel aktarma merkezi olmasını sağlama amacı taşıyan ana konteyner limanı projesiyle ilgili hiçbir somut adım atılmadığının altını çizerek, “Üzülerek söylüyorum ki ana konteyner limanının nereye yapılacağı konusunda henüz netlik yok. 12. Kalkınma planında ana konteyner limanı adresi olarak Doğu Akdeniz bölgesi isimlendiriliyor. Daha önce Mersin olarak açıklanan ama bugün ise yeri konusunda halen çelişki yaşanan Ana Konteyner Limanı Projesi muamma olmaktan çıkarılmalı, nereye yapılacağı net olarak açıklanmalı” dedi.
Uzun soluklu Plan ve Bütçe Komisyonu toplantısında yaz aylarında çile yoluna dönen Tece-Çeşmeli-Taşucu Yolu ile Akdeniz Sahil Yolunu da gündeme taşıyan Mersin Milletvekili Talat Dinçer “İlgili Bakanlık, yaz dönemince çile yoluna dönen Tece-Çeşmeli-Taşucu yolunda tamamlanması hedeflenen yapım çalışmalarını zorunlu revizyonlardan kaynaklı olarak 2026’ya erteliyor. Mersinliler önümüzdeki yıllarda da sıcak yaz aylarında çile çekmeye devam edecek. Yine 20 yılı aşkındır devam eden Akdeniz Sahil Yolu projesinde de mutlu son maalesef başka bir bahara kaldı” diye konuştu.
Kente turizm açısından ivme kazandırma amacı hedefleyen Kruvaziyer taşımacılığını da masaya yatıran Mersin Milletvekili Talat Dinçer, “ Kruvaziyer turizmi, günümüzde dünyada en çok ilgi gören turizm aktivitelerinden birisidir. Kruvaziyer turizmi açısından dünya çapında ilgi gören çok sayıda destinasyonun bulunduğu Akdeniz Havzası’nda konumlanmış olan ülkemiz, söz konusu turizm türü bakımından dikkat çekici destinasyonlara sahiptir. Bunların başında da çok sayıda doğal ve kültürel çekicilikle büyük bir potansiyele sahip olan Mersin gelmektedir. Ancak bugün gelinen noktada turizm açısından bu kadar öneme sahip olan Mersin Kruvaziyer turizm rotasından çıkarılmıştır. İktidar maalesef Mersin’e sırtını dönmüş, her türlü gelişime sekte vurmaktadır” dedi.
İktidarın Kruvaziyer turizminin yanı sıra turizm açısından öneme sahip bütün gelişimlerine gözü kapalı kaldığına dikkat çeken Mersin Milletvekili Talat Dinçer, “ Kente turizm açasından büyük katkı sağlayacak olan Kazanlı Tarsus projesi kapsamındaki bütün projeler bir türlü hizmete açılamayan Çukurova havaalanı nedeniyle dondurulmuş durumda. İstanbul’da hava alanını bir iki yılda hizmete açan iktidar konu Mersin olunca kör, sağır ve dilsiz. Yine Taşucu-Boğsak bölgesinde yapımı hedeflenen 5 yıldızlı otellerle ilgili atılmış somut bir adım yok. Bir zamanlar turizm cenneti olan Mersin bugün maalesef cezalandırılıyor. Mersin’e olan bu öfkenin sebebi nedir” diye sordu.
Mersin Milletvekili Talat Dinçer, yat sahiplerine tanınan ÖTV’siz mazot hakkının, ailesinin geçimini temin etmek için gece gündüz demeden direksiyon başında hizmet veren ticari araç sürücüleri ile vira bismillah diyerek denizde rızk peşinde koşan balıkçıların da dahil edilmesi konusundaki beklentilerini ilgili bakanlıklara ilettiğini sözlerine ekledi. (Haber Merkezi)