15 Haziran 2025 Pazar



01:33   MERSİN EKONOMİ ZİRVESİ İHALESİNDE “ADRESE TESLİM” İDDİASI   17:27   MSK’DA YENI HEDEF AVRUPA KUPASı!   17:26   MERSIN’DE BAYRAM SEFERBERLIĞI: HER ŞEY HAZıR!   17:23    ANAMUR’DA MEMURA TAM TAZMINAT DÖNEMI BAŞLADı   17:21   TEKSTIL SEKTÖRÜNDEKI KRIZ TBMM GÜNDEMINDE   17:19   BAŞKAN YıLDıZ’DAN KURBAN BAYRAMı MESAJı   17:17   BAŞKAN SEÇER’DEN ‘KURBAN BAYRAMı’ MESAJı   17:15   BAŞKAN ABDULLAH ÖZYIĞIT’TEN BAYRAM MESAJı   17:14   AKDENIZ’DE YERLI BUĞDAY HASADı BAŞLADı   17:12   MERSIN’IN HALK PLAJLARı YAZA HAZıR, TATIL KEYFI BAŞLıYOR!   17:08   STRES YÖNETILEBILIR: UZMANDAN HAYAT DENGELEYEN TAVSIYELER   17:05   KURBAN KESIMI KESINLIKLE ÇOCUKLARA IZLETILMEMELI   16:43   BAYRAM SOFRALARıNDA KALP SAĞLıĞıNA DIKKAT   16:41   AÇıKTA SATıLAN YIYECEKLERE DIKKAT!   16:39   MERSIN’IN ENERJI ALTYAPıSı GÜÇLENIYOR   16:38   ZIRAI DONUN YARALARı KOLAY SARıLMAYACAK   16:23   MUT’TA MOTOSIKLET KAZASı: SÜRÜCÜ YARALı   16:22   KADıN KıLıĞıNA GIRIP CINAYET İŞLEDI: VURULMA ANı KAMERADA   16:20   MERSIN’DE DEHŞET ANLARı: ARAÇLARıNı İNSANLARıN ÜZERINE SÜRDÜLER   16:18   ACı HIKÂYE TEKRARLANDı: ANNE VE OĞLU EVDE YARALı BULUNDU  
 
 
 
 
İş Dünyasına Tüketici Hakem Heyeti Bilgilendirmesi
   

MTSO 8 No’lu Dayanıklı Tüketim Malları Meslek Komitesi, üyelerine tüketici hakları ve hakem heyeti uygulamaları hakkında bilgi verdi. Mersin İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı Raportörleri, katılımcılara uygulamalarda dikkat edilmesi gereken önemli ipuçlarını aktardı.

 

Tarih : 29 Ocak 2025 Çarşamba 14:13

Haber Merkezi

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 8 No’lu Dayanıklı Tüketim Malları Meslek Komitesi Tüketici Hakları ve Tüketici Hakem Heyeti Uygulamaları toplantısı düzenledi. Mersin İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı Raportörleri Kasım Yetiş Coşkunfırat ve Hasan Sığırcı’nın konuşmacı olduğu toplantıda dayanıklı tüketim malları özelinde satış sonrası uyuşmazlıklarında alıcı ve satıcının dikkat etmesi gereken hususlar anlatıldı. MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Sefa Çakır ve Meclis Başkanı Hamit İzol’un da katıldığı toplantıda katılımcılar merak ettikleri sorulara yanıt aradı.

İLK 6AYDA ARIZA HALİNDE İADE HAKKI VAR

8 No’lu Komite Meclis Üyesi Veysel Umut Çinici’nin selamlama konuşması sonrası söz alan Kasım Yetiş Coşkunfırat, konuyu tüketiciler açısından ele aldı. Alıcının 149 bin liraya kadar olan mal ve hizmet alımlarında yaşanan uyuşmazlıklarda tüketici hakem heyetlerine başvurulabileceğini aktaran Coşkunfırat, dayanıklı tüketim malları özelinde ayıplı mallar üzerinden itirazlar yapılabileceğini belirtip ayıplı malların da garantili ürünler ve standardı olan ürünler olmak üzere iki temel ayrımı bulunduğunu söyledi. Garantili ya da standardı bulunan ürünlerin ilk 6 ayda arızalanması halinde tüketicinin iade hakkı bulunduğunu hatırlatan Coşkunfırat, ancak bu iadenin satan bayi üzerinden değil servis üzerinden gerçekleştirilebileceğini belirtti. Servis fişine tamir yerine ürünün iade edilmesi ya da değiştirilmesi talebinin belirtilmesi gerektiğini vurgulayan Coşkunfırat, bunun belirtilmemesi durumunda servisin tamir hakkını kullanacağını hatırlattı. 6 aylık süre bitiminde dayanıklı tüketim malları için minimum 2 yıl garanti süresi bulunduğunu, bunun 7 yıla kadar çıkarıldığını gördüklerini kaydeden Coşkunfırat, bu kez de tüketicinin ürünün garanti süresi içinde iki kez aynı arıza nedeniyle servise gönderilmesi halinde tüketici hakem heyetine başvurabileceğini aktardı.

“İTİRAZ İÇİN SÜREYE DİKKAT ETMEK LAZIM”

Hasan Sığırcı ise katılımcıları satıcıların dikkat etmesi gerekenler konusunda bilgilendirdi. Tüketicilerin itirazı üzerine satıcı firmalardan savunma istendiğini ve bu savunmalar için genellikle 3 ile 30 günlük süre tanındığını bildiren Sığırcı, “Eğer savunma daha uzun zaman gerektiriyorsa satıcı ek süre talep edebilir ama burada bir sıkıntı yaşanabiliyor. Savunmalar elektronik olarak muhasebecilere iletiliyor ve muhasebeci de firma sahibiyle konuyu paylaşmazsa savunma süresi atlanabiliyor. Süreye dikkat edip zamanında yapmak çok önemli” dedi. Yine gelen şikayetlerde satıcının haklıyken haksız duruma düşebildiği bir diğer konu olarak husumeti gösteren Sığırcı, “Böyle bir sorun yaşanmaması için savunmalarda alıcı ile bir husumetiniz olmadığını belirtmelisiniz” dedi. Husumetin alıcı ve satıcı değil iki tacir arasında yaşanması durumundaysa tüketici hakem heyetlerinin konuyla ilgilenmediğini belirten Sığırcı, böyle durumlarda Ticaret Mahkemelerine başvurulması gerektiğini dile getirdi. Özellikle çeyiz satışlarında yaşanan bir sıkıntı bulunduğuna da değinen Sığırcı, evlendikten sonra teslim alınmak üzere depolarda bekletilen ürünlerin garanti süresinin ne zaman başlayacağının alıcı ve satıcının karşılıklı imzalarının bulunduğu taahhütnamelerle belirlenebileceğini söyledi. Toplantıda bilirkişiler özelinde yaşanan sıkıntılar ve e – ticaret konusunda yaşanan sıkıntılar da ele alındı.

 

Paylaş :
 
Etiketler :  mtso, hasan sığırcı, hasan sefa çakır, kasım yetiş coşkunfırat

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

Yapılan yorumlarda IP Bilgileriniz kayıt altına alınmaktadır.



  SPOR HABERLERİ
 
  MERSİN GÜNDEM

  NÖBETÇİ ECZANE
  SOSYAL MEDYA
 
 

 




 
 
ANASAYFA İLETİŞİM KÜNYE HABER ARŞİVİ GİZLİLİK İLKELERİ

 
Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
mersingundem.com.tr © Copyright 2019-2025 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz.

URA MEDYA