1 Ağustos 2025 Cuma



19:39   ARAS; “BU BIR SIYASI CINAYETE TEŞEBBÜS!”   17:02   MERSİN’DE MİLYONFEST KRİZİ!   15:25   “OLAYıN ÜZERININ ÖRTÜLMESINE MÜSAADE ETMEYECEĞIZ!”   14:15   YANGıNDAN KAÇAN LEYLEĞE ANAMUR’DA ŞEFKAT ELI   14:08   KAŞLı BAKıMEVI IDDIALARıNA YANıT!   12:45   KARAKOL DARP OLAYı BAĞıMSıZ BIÇIMDE SORUŞTURULMALı   12:29   AKBELEN KAVŞAĞı’NDA NELER OLUYOR?   12:13   SıCAK HAVA SINIRLENDIRIYOR   10:53   LIMONATA SATARAK HAYALINE YÜRÜYOR   10:50   BAŞKAN SEÇER’DEN GENÇLERE MERSİN ÇAĞRISI   10:46   MERSIN’DE DENIZI KIRLETEN GEMILERE CEZA YAĞDı   10:44   10 AYDA 4,5 MILYON YOLCUYA HIZMET VERDI   10:42   MERSIN ÜNIVERSITESI, KENDI ENERJISINI ÜRETIYOR   10:39   ÇUKUROVA’DA YEŞIL DÖNÜŞÜME 50 MILYON TL DESTEK   10:38    ANAMUR’DA CINAYETE KARıŞAN 3 ŞÜPHELI TUTUKLANDı   10:37   ANAMUR’DA TARIH ESER OPERASYONU   10:36   MERSINLI BISIKLETÇI VAN GÖLÜ IÇIN PEDAL ÇEVIRDI   10:35   ANAMUR’DA 12 YAŞıNDAKI ÇOCUĞUN ŞÜPHELI ÖLÜMÜ!   17:28   GERI MANEVRA YAPAN KAMYON ILE TıRıN ARASıNDA SıKıŞTı   15:30   MERSINLI SPORCULARDAN BALKAN BAŞARıSı!  
 
 
 
 
Hazır Giyim İhracatında Düşüş: Yatırımlar Durma Noktasında
   

Hazır giyim ve konfeksiyon sektöründeki ihracat Şubat ayında yüzde 9,3 oranında azalarak 1,35 milyar dolara geriledi. AHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, artan maliyetler ve döviz kurundaki yetersizliklerin sektörü olumsuz etkilediğini belirterek, birçok firmanın yatırımlarını Kuzey Afrika’ya kaydırdığını vurguladı.

 

Tarih : 18 Mart 2025 Salı 15:33

Haber Merkezi

AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, Türkiye'deki hazır giyim ve konfeksiyon üretiminin sürdürülebilir olması için otomasyon ve markalaşmaya yönelik teşviklerin artırılması gerektiğini ifade ederek, "Firmalarımızın yurtdışına kaymasını önlemek ve mümkünse giden yatırımları yeniden ülkemize çekmek öncelikli hedefimiz olmalı. Eğer devlet destekleri artırılırsa, kaliteli ürünlerimiz ve coğrafi konum avantajımız sayesinde sektörümüz yeniden güçlenebilir. Bugün dünyaca ünlü birçok İtalyan markası, Avrupa’nın üretim üssü olarak görülen Arnavutluk’ta yüksek katma değerli üretim yaptırıyor. Biz de benzer bir başarıyı yakalayabiliriz." dedi.

“TAKLİT ÜRÜNLER VE KAYIT DIŞI SATIŞ BÜYÜK ENGEL”

Uluslararası markalarla iş birliklerini geliştirmenin önündeki en büyük engellerden birinin kayıt dışı satışlar ve taklit ürünler olduğuna dikkat çeken Başkan Gürkan Tekin, "Özellikle çanta başta olmak üzere birçok konfeksiyon ürününde birebir taklitlerin bulunması, sektörümüzün uluslararası firmalar nezdinde güvenilirliğini sarsıyor. Uzun vadeli bir strateji ile küresel markaların güvenini kazanmamız gerekiyor." diye konuştu. Sektörün geleceğinin katma değeri yüksek ürün üretmek ve güçlü markalar oluşturmak olduğunu belirten Başkan Gürkan Tekin, "Mevcut maliyetlerle standart ürünler üreterek dünya pazarlarında rekabet etme şansımız yok. Bu nedenle, katma değerli üretime, markalaşmaya ve otomasyona yönelik desteklerin artırılması kaçınılmaz bir gerekliliktir. Sektörümüzün sürdürülebilir büyümesi için stratejik adımların bir an önce atılması gerekiyor." ifadelerini kullandı.

“AHKİB’İN ŞUBAT AYI İHRACATI 31,9 MİLYON DOLAR”

AHKİB’in şubat ayı ihracatını da değerlendiren Başkan Gürkan Tekin, söz konusu dönemde 31,9 milyon dolar ihracata imza attıklarını açıkladı. Yılın ikinci ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7 oranında artış sağladıklarını kaydeden Başkan Gürkan Tekin, en fazla ihracat yaptıkları ülkelerin Hollanda, İspanya ve Kosova olduğunu bildirdi. Başkan Gürkan Tekin, bölge ihracatını ürün grupları ve ülkelere göre şöyle değerlendirdi: “Şubat ayında 3 bin 632 ton ürünü uluslararası pazarlarda değerlendirdik. En çok ihraç ettiğimiz ürün grupları listesinde ilk üç sırada yer alan bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşyanın şubat ayı satışlarımızdaki toplam payı yüzde 80 düzeyinde ortaya çıktı. Bayan dış giyimde yüzde 14 artışla 15 milyon dolar, bay dış giyimde 7,1 milyon dolar, diğer hazır eşyada 3,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Şubat ayı ihracatımızı ülkelere göre incelediğimizde en yüksek değerlere ulaştığımız pazarlar Hollanda, İspanya ve Kosova oldu. Hollanda’ya yüzde 5 artışla 10,5 milyon dolar, İspanya’ya yüzde 43 azalışla 2,2 milyon dolar, Kosova’da 90 kat artışla 2,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Kosova’nın yanı sıra Kırgızistan, Kazakistan, Ukrayna ve Polonya pazarlarında ihracat hacminde anlamlı artışlar sağladık.”

Paylaş :
 
Etiketler :  ahkib, gürhan tekin, hazır giyim, ihracat

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

Yapılan yorumlarda IP Bilgileriniz kayıt altına alınmaktadır.



  SPOR HABERLERİ
 
  MERSİN GÜNDEM

  NÖBETÇİ ECZANE
  SOSYAL MEDYA
 
 

 




 
 
ANASAYFA İLETİŞİM KÜNYE HABER ARŞİVİ GİZLİLİK İLKELERİ

 
Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
mersingundem.com.tr © Copyright 2019-2025 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz.

URA MEDYA