14 Haziran 2025 Cumartesi



01:33   MERSİN EKONOMİ ZİRVESİ İHALESİNDE “ADRESE TESLİM” İDDİASI   17:27   MSK’DA YENI HEDEF AVRUPA KUPASı!   17:26   MERSIN’DE BAYRAM SEFERBERLIĞI: HER ŞEY HAZıR!   17:23    ANAMUR’DA MEMURA TAM TAZMINAT DÖNEMI BAŞLADı   17:21   TEKSTIL SEKTÖRÜNDEKI KRIZ TBMM GÜNDEMINDE   17:19   BAŞKAN YıLDıZ’DAN KURBAN BAYRAMı MESAJı   17:17   BAŞKAN SEÇER’DEN ‘KURBAN BAYRAMı’ MESAJı   17:15   BAŞKAN ABDULLAH ÖZYIĞIT’TEN BAYRAM MESAJı   17:14   AKDENIZ’DE YERLI BUĞDAY HASADı BAŞLADı   17:12   MERSIN’IN HALK PLAJLARı YAZA HAZıR, TATIL KEYFI BAŞLıYOR!   17:08   STRES YÖNETILEBILIR: UZMANDAN HAYAT DENGELEYEN TAVSIYELER   17:05   KURBAN KESIMI KESINLIKLE ÇOCUKLARA IZLETILMEMELI   16:43   BAYRAM SOFRALARıNDA KALP SAĞLıĞıNA DIKKAT   16:41   AÇıKTA SATıLAN YIYECEKLERE DIKKAT!   16:39   MERSIN’IN ENERJI ALTYAPıSı GÜÇLENIYOR   16:38   ZIRAI DONUN YARALARı KOLAY SARıLMAYACAK   16:23   MUT’TA MOTOSIKLET KAZASı: SÜRÜCÜ YARALı   16:22   KADıN KıLıĞıNA GIRIP CINAYET İŞLEDI: VURULMA ANı KAMERADA   16:20   MERSIN’DE DEHŞET ANLARı: ARAÇLARıNı İNSANLARıN ÜZERINE SÜRDÜLER   16:18   ACı HIKÂYE TEKRARLANDı: ANNE VE OĞLU EVDE YARALı BULUNDU  
 
 
 
 
Üretmek yetmez, markalaşmak zorundayız
   

MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Sefa Çakır, Türkiye’nin üreten bir ülke olmasına rağmen markalaşmayı başaramaması nedeniyle katmadeğer yaratamadığını söyledi. “Taşeronluk yapıyoruz” diyen Çakır, bu kolaycı yolun terk edilerek marka yaratmaya odaklanmak gerektiğini vurguladı.

 

Tarih : 3 Haziran 2024 Pazartesi 10:16

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Sefa Çakır ülke ekonomisinin güçlenmesinde önemli rol oynayan üretimden daha çok kazanç elde edilmesi gerektiğini söyledi. “Nüfusu 100 milyona yaklaşan, hatta sığınmacılarla birlikte bu rakamı geçecek bir ülkeyseniz, bir de nüfusunuzun yarısı 30 yaş ortalamasında olan genç bir ülkeyseniz üreten bir ülke olmak zorundasınız” diyen Çakır sözlerini şöyle sürdürdü:

“Nüfusu 15-20 milyon olan ülkeler belki bazı hizmet sektörleriyle ekonomilerini döndürebilir. Bizim ekonomimiz için de hizmet sektörleri çok önemli. Ancak, sadece hizmet sektörleriyle 100 milyonluk bir nüfusun iş ve aş beklediği bir refah ekonomisine ulaşamayız.”

Türkiye’nin üretim çeşitliliği ve kalitesiyle dünyada ilk 5 ülke içinde gösterildiğini hatırlatan Çakır, “O halde neden arzu edilen katma değeri yaratamıyoruz?” sorusunu yöneltti. Bunun nedenlerini; ‘Plansızlık, verimsizlik, yüksek teknolojili üretime yeterli şekilde entegre edememek, nitelikli insan kaynağı eksikliği ve insan kaynağını doğru kullanama’ maddeleriyle açıklayan Çakır, “Ancak, bunların dışında, katma değer yaratma konusundaki en önemli eksiklerimizden birisi de markalaşmayı başaramamamız. Üretiyoruz ama başka markalara üretiyoruz. Taşeronluk yapıyoruz. Kendi markalarımızı yaratma konusunda iyi değiliz. Ya da bu kolaycı yolu daha rahat buluyoruz” değerlendirmesini yaptı.

 

FASON ÜRETİMLE BİR YERE VARAMAYIZ

Çakır demecinde şu ifadelere yer verdi:

“Türk iş dünyası olarak, KOBİ’ler özelinde başka küresel firmaların personeli gibiyiz. Bizim 5 dolara ürettiğimiz bir ürünü, bir dünya markası bizden alıyor ve sadece marka değeri ile 100 dolara satıyor. Hamallığı biz yapıyoruz, emeği biz veriyoruz ama yarattıkları marka katma değer ile parayı onlar kazanıyor. Çok üretiyoruz ama az kazanıyoruz. Bu sürdürülebilir bir durum değil. Yarın iş gücü avantajımız bitebilir, bir gün lojistik avantajımız bitebilir. O zaman bugün kazandığımızı da kazanamaz duruma gelebiliriz. Türkiye fason üretim cenneti konumunda, ama bizim için değil, dünya markaları için bir cennet.  Bundan dolayı, Türkiye ekonomisi fason üretimle bir yere varamaz. Türkiye ve özelinde Mersin kendi markalarını yaratmak zorundadır. Dünyanın ekonomik anlamda en gelişmiş ülkelerinin aynı zamanda en çok küresel markaya sahip olan ülkeler olması bir tesadüf değildir.  Bu ülkeler zengin ve gelişmiş oldukları için çok markaya sahip değiller; aksine, çok markaları olduğu için zenginler.

 

BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ İLE KENDİMİZİ TANITMAK DAHA KOLAYLAŞTI

Eskiden marka yaratmak daha zor, uzun ve maliyetli bir süreçti.  Dahası böyle bir kültürümüz ve farkındalığımız yoktu. Artık, teknolojiyle küçülen dünyada ve bilgi iletişim teknolojileri ile kolaylaşan bu süreçte markalaşma daha kolay. Yani, markalaşma artık bir vizyon ve bilgi meselesi. Unutmayalım, ürünler fani ama markalar bakidir. Başkasına iş yaparak, ürettiğimiz kaliteli ürünlere başkalarının markalarını basarak zenginleşemeyiz. Dünya kalitesinde ürün üreten firmalarımız artık kendi markalarını yaratmak zorundadır. Özellikle, patent, marka hakları ve coğrafi işaret gibi konulara önem vermeliyiz. Mersin Ticaret ve Sanayi Odası olarak bu konularda hem bölgesel ürünlerimize sahip çıkıyoruz, hem de hukuk müşavirliğimiz vasıtasıyla firmalarımıza ücretsiz danışmanlık veriyoruz.” (Haber Merkezi)

Paylaş :
 
Etiketler :  

Yorum Ekle comment Yorumlar (1)

Yapılan yorumlarda IP Bilgileriniz kayıt altına alınmaktadır.



  SPOR HABERLERİ
 
  MERSİN GÜNDEM

  NÖBETÇİ ECZANE
  SOSYAL MEDYA
 
 

 




 
 
ANASAYFA İLETİŞİM KÜNYE HABER ARŞİVİ GİZLİLİK İLKELERİ

 
Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
mersingundem.com.tr © Copyright 2019-2025 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz.

URA MEDYA