18 Nisan 2024 Perşembe

11:29   TURIST REHBERLERI YANLıŞTAN DÖNÜLMESINI BEKLIYOR   11:21   İPOTEKLI KONUT SATıŞLARı YÜZDE 49 AZALDı   11:19   MERSIN TURIZM FUARı BAŞLADı   11:17   BÜYÜKŞEHIR CEVDET AMCA’Yı YALNıZ BıRAKMADı   11:16   OTOBÜS SEFERLERI ARTıRıLDı, YENI HAT AÇıLDı   11:15   10 MILYONLUK LÜKS ARAÇLAR ELE GEÇIRILDI   11:13   ‘NARKOÇELIK-12’ OPERASYONUNDA 268 KIŞI YAKALANDı   11:12   MERSIN’DE IKI OTOMOBIL ÇARPıŞTı: 5 YARALı   11:11   OTOMOBIL TıRA ARKADAN ÇARPTı: 1 ÖLÜ   11:09   ÇOK SAYıDA TARIHI ESER ELE GEÇIRILDI, 2 ŞÜPHELI YAKALANDı   11:08   MERSIN’DE UYUŞTURUCU OPERASYONU, 2 KIŞI TUTUKLANDı   11:07   ÇBK KUPAYı KAYBETTI   11:46   HıZLı TREN ILE ADANA-MERSIN ARASı ULAŞıM 25 DAKIKAYA DÜŞECEK   11:45   KILOSU 50 ILE 350 TL ARASıNDA: MERSIN’DE AÇıKTA ERIK HASADı BAŞLADı   11:44   AKMİB, ILK ÇEYREKTE YINE AKDENIZ’IN IHRACAT ŞAMPIYONU   11:42   AV YASAĞıNıN BAŞLAMASıYLA BALıK ÇEŞITLILIĞI AZALACAK, FIYATLAR AYNı KALACAK   11:41   “BIZIM ODAĞıMıZıN ‘MERSIN’ OLMASı LAZıM”   11:40   MESKİ, EBRD VE İLBANK A.Ş. YETKILILERI TARAFıNDAN ZIYARET EDILDI   11:38   “MERSIN’DEN ANLAMLı BIR SONUÇ ÇıKTı”   11:35   MERSIN’DE ARAÇ LASTIKLERINI KESEN ŞÜPHELI YAKALANDı

TOROSLAR’IN ERKEKLERİ KALIPLARA SIĞMIYOR

Mersin Toroslar Belediyesi’nin İğne Oyası Kursuna sadece kadınlar değil, erkeklerde ilgi gösteriyor. "Erkek, iğne oyası yapar mı?" sorusuna ilmek ilmek işledikleri iğne oyaları ile yanıt veren erkekler, toplumsal kalıpları yeniden inşa ediyor.

Tarih : 9 Ağustos 2021 Pazartesi 14:49

"Erkek, iğne oyası yapar mı?" düşüncesine, en güzel cevabı TORTEK atölyesine katılan erkek kursiyerler veriyor. Asıl meslekleri İlkokul öğretmeni olan Oğuz Doğan (48) ve Gıda Mühendisi Ümit Alptürker (48), hobi olarak başladıkları kursta yaz tatillerini iğne oyasının tekniklerini öğrenerek geçiriyorlar. Doğan ve Alptürker, iğne oyasını ilmek ilmek işleyerek, erkeklerin de başarabileceklerini kanıtladı.

“ÇOK MUTLU BİR ŞEKİLDE BU KURSA KATILIYORUM”
Gaziantep'te ilkokul öğretmenliği yapan ve yaz tatilini Toroslar ilçesine bağlı Güzelyayla Mahallesi'nde geçiren Doğan; "Kurslara ziyaret amaçlı geldim. Burada yapılan el sanatları çalışmalarını görünce ben de yapmak istedim. Öğretmenimiz iğne oyasının tekniklerini en güzel şekilde bizlere gösteriyor. Yaylada çok güzel bir ortam var. Bu kurslarla insanlar birbiriyle kaynaşıyor, yeni hobiler ediniyor, örf ve adetlerimizin kalıcılığı sağlanıyor. Çok mutlu bir şekilde bu kursa katılıyorum. Zamanımızı en güzel şekilde değerlendiriyoruz. Kursları açtığı için Belediye Başkanımız Sayın Atsız Afşın Yılmaz'a ve emeği geçen herkese teşekkür ederim" diye konuştu.

“SEVEREK YAPIYOR VE GÜZEL ZAMAN GEÇİRİYORUZ”
Kursa katılan bir diğer isim Gıda Mühendisi Ümit Alptürker ise boş zamanlarını değerlendirdiğini ve kendisi için güzel bir aktive edindiğini belirten Alptürker; "Zürafa tekniği ile runner üzerine işleme yapıyorum. Öğretmenimizden bu tekniği öğrendim ve özveriyle devam ediyorum. Bu kurslar bizim için sosyal bir etkinlik oldu.  Buradaki diğer kursiyer arkadaşlarımızla da iletişim içinde iğne oyasını öğreniyoruz.  Severek yapıyor ve güzel zaman geçiriyoruz" dedi.
Kadın kursiyerler de Başkan Yılmaz'a bu kursları açtığı için teşekkür ederek, ahşap boyama ve dikiş nakış kurslarının ardından iğne oyasını öğrendiklerini ve yaylada çok güzel zaman geçirdiklerini söylediler. TORTEK İğne Oyası Eğiticisi Ümmü Güzel de 12 kursiyerinden ikisinin erkek olduğunu kaydederek, erkeklerin de bu işi kolayca öğrenebileceğinin en güzel örneğini sergilediklerini söyledi.

“SOSYAL VE KÜLTÜREL HAYATLARINA GÜZEL DOKUNUŞLARLA DEĞER KATIYORUZ”
Toroslar Belediye Başkanı Atsız Afşın Yılmaz ise hobi ve mesleki eğitim kurslarına kadınların yanı sıra erkeklerin de ilgisinin olmasının sevindirici olduğunu belirterek; "Hemşehrilerimizin sosyal ve kültürel hayatlarına güzel dokunuşlarla değer katıyoruz" şeklinde konuştu.
Başkan Yılmaz; "TORTEK atölyelerimiz ile kursiyerlerimizin bir yandan meslek sahibi olmasını sağlarken bir yandan da sanatsal ve kültürel gelişimlerine fayda olacak çalışmalar yapıyoruz. Kursiyerlerimizin hem güzel vakit geçirdiği hem de meslek edindiği bu eğitimlerimizden biri de İğne Oyası. Bu kursumuzda iki erkek kursiyerimizi de ağırlıyoruz. Oğuz ve Ümit Bey, yetenekleriyle erkeklerin de iğne oyası sanatında başarılı olabileceğinin en güzel örneği oldular. Kendilerini tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz" açıklamasında bulundu.

Paylaş :

Etiketler :  toroslar, tortek, erkekler, iğne oyası

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

Yapılan yorumlarda IP Bilgileriniz kayıt altına alınmaktadır.

SPOR HABERLERİ

MERSİN GÜNDEM

NÖBETÇİ ECZANE
  SOSYAL MEDYA

ANASAYFA İLETİŞİM KÜNYE HABER ARŞİVİ GİZLİLİK İLKELERİ

Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
mersingundem.com.tr © Copyright 2019-2024 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz.